Pages

Subscribe:

About

Gs Blogcu

Labels

25 Ocak 2013 Cuma

Sneijder Yeni Hagi mi ? Hagi Açıklıyor

     Bölüm psikoloji olunca doğal olarak çok iç içe oluyoruz toplumsal çıkarımlarla. Bizim toplumumuz için de kesin olarak söylenebilecek birşey varsa o da ''gelenekçi'' bir yapımızın olduğu. Gelenekçi toplumlar da geçmişten kopamazlar sürekli geçmişle yaşamak isterler. Biz de ki ''Kör ölünce badem gözlü olur'' gibi cümleler de bundan kaynaklanıyor sanırım. Geçmişe o kadar bağımlıyız ki hayattayken değer vermediklerimize bile ölüp artık geçmişin sayfalarında kalınca büyük değerler biçiyoruz.

     Galatasaray taraftarı da yıllardır kendisine bir yeni Hagi arayışı içinde. Bunun iki nedeni olabilir: Birincisi Hagi Galatasaray taraftarında hiç unutulmayacak bir etki bıraktı. Hagi'nin oynadığı o efsane yıllarda hergün mahalle maçlarının yapıldığı çocukluk yıllarımı yaşıyordum ve Türkiye'den bana futbolu sevdiren isimlerden biriydi Hagi. İkinci neden ise sonraki yıllarda yerinin doldurulamamış olması olabilir. Kimleri denemedik ki ? Elano, Misimovic, Lincoln, Felipe, Revivo, Ilıc... Ama bu isimlerin hiçbirisi yeni Hagi olmak bir yana beklenen etkiyi bile yaratamadı. Belki Ilic'in başarılı olduğunu söyleyebiliriz ama Hagi etkisi olmadı. Örneğin Taffarel'in yerini Mondragon'la doldurduğumuz için onu o kadar aramadık fakat Hagi bizim eksik tarafımız olarak kaldı.

     Ve şimdi mütemadiyen yaptığımız Hagi denemelerinin yenisi ile karşı kaşıyayız. Wesley Sneijder. Yeni Hagi olur mu, Hagi etkisi yaratır mı bilmiyorum. Ama benim bu konuya bakış açım şudur: Neden yeni bir Hagi'ye ihtiyacımız olsun ki ? Zaten bir Hagi var ve hatırlamak bile hala vücuduma adrenalin ve serotonin salgılatıyor. :)) Belki bizim bir efsane Sneijder'e ihtiyacımız olabilir. Ve umarım Hagi efsanesi gibi bir de Sneijder efsanemiz olur. 

     Bu konuda son açıklama da Hagi'den geldi. Rumen televizyonu GSP TV'ye konuşan Hagi şunları söylemiş; 

“W. Sneijder çok önemli bir oyuncu, değerini tüm dünya bilmekte. Galatasaray onu transfer etmek için epey uğraş sarfetti, umarım beklentileri bir an önce karşılayarak taraftarı mutlu eder.''

'' Türkiye onun yeteneklerini izlemek için 4 gözle bekliyor. İyi iş çıkaracağına çok eminim.''

 ''Beni yakalamak için en az 5 sene daha Galatasaray formasıyla oynaması gerek! Elbette şaka yapıyorum. Onun başarısı beni de mutlu eder, çünkü Galatasaray'lıları mutlu etmiş olur” dedi.     

     Hagi'nin söylediklerine de katılıyorum. Bir oyuncu bir takımda sadece futboluyla efsane olmaz. Sneijder 1.5-2 sezon muhteşem bir katkı sağlayıp iyi bir bonservisle başka bir takıma da gidebilir. Kalarak burada efsane de olabilir. En kötüsü ve hiç düşünmek istemediğimiz ise onunda ''bekleneni veremeyenler'' listesinde yerini alması.

     Son olaraksa Hagi sırf oynadığı futbolla mı efsane oldu ? Hayır. Hagi neden efsane olduğunu zaten kendisi açıklıyor;  Onun başarısı beni de mutlu eder, çünkü Galatasaray'lıları mutlu etmiş olur  

0 yorum:

Yorum Gönder